2015. 11. 18. 17:39

 버스로 출근하기(학교가기) 

 

( Going to work/school by bus)

 

 

 

 

1. 나는 버스(통근버스/스쿨버스)로 출근한다(학교에 간다).

 

I go to work(school) by bus(commuter bus/ school bus).

 

 

 

2. 버스를 놓쳐서 정각에 올 수가 없었다.

 

I couldn't arrive on time because I missed the bus.

 

 

 

3. 늦었어. 서둘러, 버스 놓치겠다.

 

We're late. Hurry up, or we will miss the bus.

 

 

 

4. 나는 매일아침 8시(같은 시간)에 버스를 타.

 

I take a bus at 8(at the same time) every morning.

 

 

 

5. 아침에 버스를 잘못 탔어.

  

I took the wrong bus this morning.

 

 

 

6. 버스에서 졸아서 정거장을 지나쳤어.

 

I fell asleep on the bus and missed my stop.

 

 

 

7. 아침 시간에는 버스에 사람들이 많아.

 

There are many people on the bus in the morning hours.

 

 

 

8. 아침시간에는 버스에서 앉을 수가 없어.

 

I can't sit on the bus in the morning hours.

 

 

 

9. 버스로 출근하는 것은 힘들어.

 

It is very hard to go to work(school).

 

 

 

10. 나는 지하철에서 버스로 환승해야 해.

 

I should transfer from subway train to bus.

 

 

 

11. 버스 놓치지 않도록 해.

    

Take notice you don't miss the bus.

 

 

 

12. 아침에 내가 탄 버스가 고장이 났다.

 

The bus which I took broke down this morning.

 

 

 

13. 버스가 갑자기 출발하는 바람에 넘어질뻔했다.

 

The bus started so suddenly that I almost fell over.

 

 

 

14. 아침에 내가 탄 버스가 교통체증에 꼼짝할 수 없었다.

 

My bus was stuck in a traffic-jam this morning.

 

 

 

15. 아침에 내가 탄 버스가 만원이었다.

 

My bus was filled to capacity this morning.

 

 

 

16. 버스 요금은 1200원이다.

 

The bus fare is 1,200 won.

 

 

 

17. 나는 버스로 출근하는데 40분이 걸려.

 

It takes me  fourty minutes to go to work(school) by bus.

 

 

 

18. 아침마다 차 막히는게 싫어.

 

I hate to be stuck in a traffic jam every morning.

 

 

 

19. 버스를 놓쳐서 짜능났어.

 

I was annoyed because I missed the bus this morning.

 

 

 

20. 사고로 차가 막혔어.

 

I was stuck in traffic because there was a car accident.

'일상을 영어로 > Part1 - 나의 하루' 카테고리의 다른 글

지하철로 출근/등교 하기  (0) 2015.11.18
옷입기  (0) 2015.11.17
머리 손질하기  (0) 2015.11.17
아침식사  (0) 2015.11.13
화장하기  (0) 2015.11.12
Posted by Zenith Kim