2015. 11. 13. 17:57

 

● 아침식사 ( breakfast )

 

 

1. 나는 아침식사로 빵과 우유를 먹는다.

 

I have bread and some milk for breakfast.

 

 

2. 나는 주로 8시에 아침을 먹는다.

 

I usually have breakfast at 8.

 

 

3. 나는 아침에는 커피만 마셔.

 

I just drink coffee for breakfast every morning.

 

 

4. 나는 아침식사로 밥과 국을 먹는다.

 

I have rice and soup for breakfast.

 

 

5. 나는 종종 아침식사를 거른다.

  

I often skip my breakfast.

 

 

6. 나는 주로 아침식사는 간단하게 먹는다.

 

I usually eat a light breakfast.

 

 

7. 나는 아침식사 대용으로 두유를 마신다.

 

I drink soy milk as a breakfast substitute.

 

 

8. 나는 아침식사를 하면서 신문을 홅어본다.

 

I scan through the newspaper over breakfast.

 

 

9. 나는 이른 아침식사를 한다.

 

I have an early breakfast.

 

 

10. 나는 아침식사를 거르면 집중력이 떨어진다.

 

I can't focus on things when I don't have breakfast.

 

 

11. 아침식사를 하지 않아 배가 고프다.

    

I am hungry because I didn't have breakfast this morning.

 

 

12. 아침식사를 하기에는 너무 바쁘다.

 

I am too busy to eat breakfast in the morning.

 

 

13. 나는 아침에는  요리하고 아침 먹을 시간이 없다.

 

I don't have time in the mornings to cook and have breakfast.

 

 

14. 나는 애들을 학교보낸 후 아침식사를 한다.

 

I don't have my breakfast until after I get my children off to school.

 

 

15. 나는 아침에는 입맛이 없다.

 

I don't feel like eating anything in the morning.

'일상을 영어로 > Part1 - 나의 하루' 카테고리의 다른 글

옷입기  (0) 2015.11.17
머리 손질하기  (0) 2015.11.17
화장하기  (0) 2015.11.12
씻기  (0) 2015.11.12
아침에 일어나기  (0) 2015.11.11
Posted by Zenith Kim