2015. 11. 12. 21:09

● 화장하기

 

( putting on makeup )

 

 

 

1. 나는 화장하는데 보통 30분이 걸린다.

 

I usually spend half an hour doing my face. 

 

 

 

2. 나는 때때로 화장하기가 싫다.

 

Sometimes I don't like to put on make up.

 

 

 

3. 너 오늘 화장했니?

 

Do you have make up on today? 

 

 

 

4. 별로 화장한 티가 안나.

 

You don't look like you're wearing any make up.

 

 

 

5. 나는 아침마다 화장을 한다.

  

I make  (my face) up in the mornings. 

 

 

 

6. 나는 차려입거나 화장하는 것을 좋아하지 않는다.

 

I don't like getting dressed up or wearing makeup.

 

 

 

7. 나는 화장하지 않은 얼굴로 출근하는 것을 싫어한다.

 

I don't like to go to work without my makeup on.

 

 

 

8. 나는 자연스러워보이는 가벼운 화장을 한다.

 

I wear light makeup that looks natural.

 

 

 

9. 나는 아직 화장이 필요가 없다.

 

I don't need to wear makeup yet.

 

 

 

10. 나는 보통 화장을 거의 안하지만 오늘은 예외였다.

 

Nomally I wear little makeup, but this morning was clearly an exception.

 

 

 

11. 나는 출근길에 자동차의 거울을 보면서 화장한다

    

I use car's mirror while applying makeup on my way to work.

 

 

 

12. 나는 출근길에 차에서 화장을 한다.

 

I apply makeup in the car on my way to work.

 

 

 

13. 오늘은 화장이 잘 먹지 않는다.

 

My face doesn't take makeup very well today.

 

 

 

14. 화장을 하면 얼굴이 더 화사해 보인다.

 

I look more beautiful with makeup on.

 

 

 

15. 아침에 화장할 시간이 없었어.

 

I didn't have any time to put on makeup.

'일상을 영어로 > Part1 - 나의 하루' 카테고리의 다른 글

옷입기  (0) 2015.11.17
머리 손질하기  (0) 2015.11.17
아침식사  (0) 2015.11.13
씻기  (0) 2015.11.12
아침에 일어나기  (0) 2015.11.11
Posted by Zenith Kim