2015. 11. 12. 17:52

● 씻기

 

( washing in the morning )

 

 

 

 

1. 나는 찬물로 세수하며 잠을 깬다.

 

I wash my face with cold water to wake up.

 

 

 

2. 시원한 물로 세수하는 것을 내가 정신차리게 해준다.

 

ashing up with cold water brings my senses back to life.  

 

 

 

3. 나는 욕실에 가서 양치질하고 세수를 한다.

 

I go to the bathroom, brush my teeth and wash my face. 

 

 

 

4. 세수할 때 눈에 비누가 들어갔다.

 

When I  was washing my face, I got soap in my eye.

 

 

 

5. 늦잠을 자서, 나는 세수하거나 양치질할 시간이 없었다.

  

Because I woke up late this morning, I didn't have any time to wash my face or brush my teeth.

 

 

 

6. 아침에 일어나면, 나는 세수먼저한다.

 

When I got up in the morning, I wash my face first.

 

 

 

7. 나는 샤워하면서 노래를 한다. 

 

I always sing while taking a shower.

 

 

 

8. 나는 샤워하는데 시간이 좀 걸린다.

 

I make a long business of having a shower.

 

 

 

9. 오늘 샤워했니?

 

Have you taken a shower today?

 

 

 

10. 나는 뜨거운 물에 오래 샤워하는 것을 좋아한다.

 

 

I like long, hot showers.

 

 

 

11. 빨리 준비하느라 샤워할 시간도 없었다.

    

I got ready in a hurry and I  didn't even have time to shower. 

 

 

 

12. 나는 샤워로 하루를 시작한다

 

I start the day with a shower.

 

 

 

13. 나는 매일 샤워한다.

 

I take a shower every day.

 

 

 

14. 나는 샤워하는 걸 깜빡했어.

 

I forgot to take a shower this morning. 

 

 

 

15. 나는 샤워하고 로션을 발라.

 

After taking a shower, I apply lotion on my body.

 

 

 

16. 보일러가 고장나서 샤워를 할 수 없었다.

 

I couldn't take a shower this morning because the boiler was broken.

'일상을 영어로 > Part1 - 나의 하루' 카테고리의 다른 글

옷입기  (0) 2015.11.17
머리 손질하기  (0) 2015.11.17
아침식사  (0) 2015.11.13
화장하기  (0) 2015.11.12
아침에 일어나기  (0) 2015.11.11
Posted by Zenith Kim