2015. 11. 11. 19:06

 아침에 일어나기

 

( Getting up in the morning )

 

 

 

 

1. 나는 항상 아침에 일찍 일어난다.

 

I always get up early in the morning.

 

 

 

2. 나는 아침 일찍 일어나기로 결심했다.

 

I decided to wake up early in the morning.

 

 

 

3. 학교가기위해 아침에 일찍 일어나는게 싫다.

 

I hate to wake up early in the morning to go to school.

 

 

 

4. 아침에 일어나는게 지옥같아.

 

I wake up and I'm in hell.

 

 

 

5. 오늘 아침 일어나니 기분이 좋았다.

  

I woke up this morning feeling good(refreshed/grand).

 

 

 

6. 아침에 일어났을 때 배가 고팠다.

 

I felt hungry when I got up this morning.

 

 

 

7. 나는 항상 아침에 일어나는게 힘들다.

 

I always have trouble getting up in the morning.

 

 

 

8. 아침에 일어나면 침대를 정리한다.

 

When I get up in the morning, I make the bed.

 

 

 

9. 이렇게 추운 날은 일찍 일어나는것이 힘들다.

 

It is very hard to get up early on such a cold morning.

 

 

 

10. 너무 피곤해서 아침에 일어날 수가 없다.

 

I am too tired to get up in the morning.

 

 

 

11. 보통 아침 몇 시에 일어나나요?

    

What time do you usually get up in the morning?

 

 

 

12. 아침에 일어나서 다시 자고고 싶다.

 

I wake up in the morning and I feel like getting back to sleep again.

 

 

 

13. 성공한 사람들은 아침에 일찍 일어난다고들 한다.

 

It is said that successful people wake up early in the morning.

 

 

 

14. 나는 아침에 스스로 일어난다.

 

I wake myself up in the morning.

 

 

 

15. 아침 일찍 일어나는게 어때?

 

Why don't you wake up early int hhe morning?

 

 

 

16. 아침에 일찍 일어나는 것은 좋은 습관이다.

 

It is a good habit to gat up early int the morning.

 

 

 

17. 아침에 일어났을 때 숙취가 심했어.

 

I woke up with a bad hangover.

 

 

 

18. 오늘 아침 늦잠잤다.

 

I got up late this morning.

 

 

 

19. 제 시간에 일어났다가 다시 잠들었어.

 

I woke up on time, but I fell asleep again.

 

 

 

20. 오늘 아침 평소보다 일찍(늦게) 일어났어.

 

I got up earlier(later) than usual this morning.

'일상을 영어로 > Part1 - 나의 하루' 카테고리의 다른 글

옷입기  (0) 2015.11.17
머리 손질하기  (0) 2015.11.17
아침식사  (0) 2015.11.13
화장하기  (0) 2015.11.12
씻기  (0) 2015.11.12
Posted by Zenith Kim